مقالات

بررسی لرزش سیم بکسل

بررسی لرزش سیم بکسل

لرزش سیم بکسل

بررسی لرزش سیم بکسل : یکی از فاکتورهایی که موجب کاهش عمر سیم بکسل می شود، شکستگی ناشی از خستگی مفتول های تشکیل دهنده ی سیم بکسل می باشد که علت بروز این مشکل، تنش های خمشی یا لرزشی سیم بکسل می باشد.

تسمه جغجغه

 

پیچ خوردگی سیم بکسل

پیچ خوردگی و تاب خوردگی سیم بکسل یکی دیگر از فاکتورهای موثر بر طول عمر سیم بکسل می باشد که علت بروز این موضوع معمولا تشکیل حلقه و کشیدن بیش از حد سیم بکسل است.
پیچ خوردگی سیم بکسل به دور محور خود می تواند توسط هر قرقره یا درامی اتفاق بیفتد . سیم بکسل تحت یک زاویه ی عبور وارد قرقره شده ، نخست با لبه ی قرقره تماس پیدا کرده وسپس در شیار قرقره پیچیده می شود و این عاملی است که نیروی پیچش را به سیم بکسل منتقل کرده و آنرا تاب میدهد. این رویه می تواند باعث پیچ خوردگی سیم بکسل شود.

 

بررسی آسیب های حرارتی سیم بکسل

فلز سیم بکسل ها ممکن است در اثر حرارت بیش از حد، دچار تغییر رنگ و حتی فرسودگی شود. سیم بکسل های کنفی نیز معمولا بیشتر در معرض آسیب های حرارتی قرار دارند و دربرابر افزایش دما سریع تر خواص خود را از دست می دهند. افزایش دما تا حدود۳۰۰ درجه سانتی گراد منجر به کاهش قابل ملاحظه مقاومت کششی سیم بکسل خواهد شد

پولیفت سیم بکسلی

 

 

علل آسیب دیدگی سیم بکسل های جرثقیل:

ساییده شدن سیم بکسل به قطعات سختی مانند درام و قرقره ها
خوردگی سیم بکسل به علت عدم روغنکاری ، روغنکاری ناکافی و یا استفاده از روغن نامناسب یا گریس و همچنین تماس با حرارت بیش از حد و رطوبت.
قرار گرفتن سیم بکسل در دمای بالای ۱۲۰ درجه سانتیگراد می تواند موجب خشک شدن رشته مرکزی کنفی سیم بکسل و شکستگی آن شود.
اعمال بار بیش از حد مجاز سیم بکسل.
استفاده نادرست از سیم بکسل
کار با سیم بکسل در درمای زیر ۵ درجه ی سانتیگراد.
تاب خوردگی سیم بکسل به علت نصب نادرست سیم بکسل و گره زدن سیم بکسل حتی به طور موقت.

 

کرپی استیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *