مقالات

انواع کشیدگی در سیم بکسل

انواع کشیدگی در سیم بکسل

به طور کلی سه نوع کشیدگی در سیم بکسل وجود دارد:

 

کشیدگی اولیه یا ساختاری سیم بکسل:

انواع کشیدگی در سیم بکسل:  این نوع کشیدگی معمولا در شروع استفاده از سیم بکسل اتفاق می افتد که این کشیدگی کاملا طبیعی است.

 

لیفتر مگنت

 

کشیدگی مرحله ی دوم سیم بکسل (کشیدگی مختصر):

 

این نوع کشیدگی سیم بکسل معمولا در یک دوره ی زمانی طولانی که شامل بیشترین دوره ی عمر سیم بکسل است، رخ می دهد که این نوع کشیدگی معمولا ناشی از پدیده سایش فولاد موجود در مرکز سیم بکسل است.

 

کشیدگی نهایی سیم بکسل:

 

در این ناحیه ، کشیدگی بیش از حد مجاز افزایش یافته و موجی کاهش سطح مقطع سیمها و ایجاد پارگی در سیم بکسل ها میشود و به علت وجود نیروهای مخرب ، سیم بکسل هر چه زودتر باید تعویض شود. کاهش قطر سیم بکسل به معنی کاهش کیفیت آن است . نیروهای سایشی ، کشیدگی ، شکستگی ، زنگ زدگی و شل یا سفت شدن تاب سیم بکسل از جمله عوامل موثر بر کاهش قطر آن است .

 

تسمه بلت

 

بازرسی سیم بکسل در جرثقیل ها

 

یکی از اقدامات مهمی که درحین کارهای سنگین و مهمی که جرثقیل ها وظیفه ی انجام آن را دارند دائما باید انجام داد، بازرسی سیم بکسل ها در این جرثقیل ها می باشد.
همانطور که می دانید سیم بکسل ها نقش مهمی در افزایش عمر و ایمنی جرثقیل ها دارند. به همین علت رعایت یک سری نکات ایمنی و بازرسی از سیم بکسل های جرثقیل ها به صورت روزانه توسط کاربران جرثقیل ها می تواند در کاهش حوادث مختلف تاثیر زیادی داشته باشد.

 

زنجیر حمل بار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *