مقالات

جکلوی جغجغه ای:

جکلوی جغجغه ای:

جکلوی جغجغه ای:

 

وسیله ای مکانیکی است که برای بستن زنجیر روی بار که به علت دارا بودن دنده، گیره ، دسته و تعبیه لوازمی در انتهای آن که به داخل یا خارج می چرخند به مقداری که در جکلوی اهرمی انرژی ذخیره می گردد درر این نوع انرژی دخیره نمی شود.

 

تسمه جغجغه

 

جکلوی جغجغه ای یکی از انواع اتصالات می باشد. نام دیگر آن جکلوی ساده است. این وسیله جهت بستن زنجیر بر روی بار و همچنین افزایش امنیت حمل بار در حین جابجایی استفاده می شود. این وسیله برخلاف جکلوی اهرمی، دارای دستگیره و گیره و دنده در قسمت انتهایی اش می باشد.

جنس جکلوی جغجغه ای از فولاد قوی همراه با کمی کربن می باشد. متریال مصرفی در این نوع جکلوی باعث می شود که این وسیله در برابر زنگ زدگی مقاوم باشد و بتواند شرایط محیطی را بسیار زیاد تحمل نماید.

 

پولیفت سیم بکسلی

 

چرخش دنده های موجود در این ابزار، اگر در جهت چرخش عقربه های ساعت باشد، باعث آزاد کردن دانه های زنجیر بار می شود. این ابزار در سایزهای ۱/۴-۵/۱۶ تا ۱/۲- ۵/۸ موجود است. این سایزهای برای استفاده همراه با زنجیرهایی از سایز ۶ میلی متر تا ۱۶ میلی متر می باشد. از بهترین برندهای تولید کننده این ابزار می توان به برند کارل اشتال آلمان اشاره کرد. این برند در تولید جکلوی از فولاد گرید G80 استفاده می کند.

 

 

کرپی استیل

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *