مقالات

انواع بافت سیم بکسل های روکش دار:

انواع بافت سیم بکسل های روکش دار:

انواع بافت سیم بکسل های روکش دار:

بافت Seale با علامت اختصاری S: در این نوع بافت سیم بکسل روکش دار، سیم های بیرونی سیم بکسل بزرگ و سیم های داخلی کوچک به صورت یکسان در اطراف یک هستۀ سیمی قرار دارد. این نوع بافت در سیم بکسل موجب به وجود آمدن مقاومت بالای سیم بکسل در برابر سایش می شود. همچنین هنگامی که در این نوع سیم بکسل روکش دار از سیم بکسل مغز فولادی یا به اختصار IWRC استفاده می شود، این نوع سیم بکسل مقاومت بالایی در برابر آسیب بر روی درام می شود.

 

بست بکسل

بافت Filler با علامت اختصاری Fi: در این نوع سیم بکسل روکش دار،سیم های کوچک فضاهای بین سیم های بزرگ را پر می کنند. این کار موحب بالارفتن مقاومت سیم بکسل در برابر آسیب دیدگی و افزایش قدرت، انعطاف پذیری و … می شود.
بافت وارینگتون با علامت اختصاری W: در این بافت لایه بیرونی دارای ترتیبی از سیم های بزرگ و کوچک است که انعطاف پذیری و قدرت خوبی را تولید می کند. اما دارای مقاومت سایشی کمتری است و در برابر آسیب دیدگی ضعیف است.

 

انواع تاب در سیم بکسل های روکش دار

یکی دیگر از علامتهای اختصاری ساختاری در سیم بکسلهای روکش دار علامت LHRL یا RHRL است که نماد نوع تاب سیم بکسل به صورت راستگرد یا چپگرد می باشد. علاوه بر این دو نوع تاب، تاب معمولی، تاب لنگ، و تاب متناوب هم در این نوع سیم بکسل وجود دارد که در ادامه هریک را به طور مختصر معرفی خواهیم کرد…

 

شگل استیل

 

تاب معمولی: در این نوع تاب سیم ها در یک جهت و رشته ها در جهت مخالف پیچیده شده اند. در این تاب، احتمال پیچ خوردگی و از هم باز شدن رشته ها بسیار کم بوده و نسبت به تاب لنگ در برابر آسیب دیدگی مقاومتر است.
تاب لنگ: در این تاب هم سیم های موجود در رشته و هم رشته های سیم بکسل هر دو در یک جهت پیچیده شده اند. این کار موجب افزایش مقاومت به سایش، انعطاف پذیری و مقاومت بیشتری در برابر خستگی نسبت به تاب معمولی بوده، اما ممکن است دچار تاب خوردگی و از هم باز شدن رشته ها شود.
تاب راستگرد: رشته ها به سمت راست در اطراف هسته پیچیده شده اند. این نوع تاب متداولترین ساختار است.
تاب چپ گرد: رشته ها به سمت چپ در اطراف هسته پیچیده شده اند. این مورد در موقعیت های خاص محدودی استفاده می شود. برای مثال کابل خط حفاری.
تاب متناوب: این نوع تاب دارای رشته های متناوب از تاب راست معمولی و تاب راست لنگ است که ترکیبی از بهترین ویژگی های تاب معمولی و لنگ برای جرثقیل بازویی یا خطوط وینچ است.

 

جرثقیل زنجیری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *