مقالات

انواع جرثقیل برقی از نظر ظاهر

انواع جرثقیل برقی از نظر ظاهر

جرثقیل برجی یا تاور کرین :

انواع جرثقیل برقی از نظر ظاهر : یکی از انواع جرثقیل های برقی است که معمولا از آن برای حمل متریال در ساختمان های مرتفع و برج ها استفاده می شود.

 

زنجیر حمل بار

جرثقیل‌های موبایلی یا ماشینی:

یکی دیگر از انواع جرثقیل های برقی،جرثقیل های موبایلی هستند که معمولا با قرارگیری بروی زمین به دو شکل: ثابت (نصب جک) و کارگاهی (متحرک با بار) عمل حمل بار را انجام می دهند.

جرثقیل‌های سقفی:

یکی از انواع جرثقیل برقی که کاربرد زیادی در حمل و جابجایی بار در کارخانجات صنعتی و تولیدی و یا سایر خطوط (انبار، تعمیر و …)را دارند، جرثقیل های سقفی می باشند که معمولا این نوع جرثقیل در ارتفاع بر روی خطوط باربر کناری لوازم صنعتی نصب می شوند و عموما به دو شکل جرثقیل سقفی تک پل و جفت پل مورد استفاده قرار می‌گیرند.

 

زنجیر خشکه

جرثقیل دروازه‌ای:

این نوع جرثقیل‌برقی نیز معمولا به دو صورت دروازه‌ای و نیم دروازه‌ای مورد استفاده قرار می گیرد.

جرثقیل بازویی:

جرثقیل‌های بازویی یکی دیگر از انواع جرثقیل های برقی می باشند که معمولا به دو صورت بازویی (دیواری) و یا ستونی بازویی در صنایع مورد استفاده قرار می گیرد.

جرثقیل‌های آویز:

این جرثقیل‌ها یکی دیگر از انواع جرثقیل های برقی هستند که از آن ها معمولا درسالن‌ها و فضاهایی با محدودیت ارتفاع وخطوط مونتاژ سری (خودروسازی و…) در ظرفیت تا ۵ تن استفاده می شود.

 

 

زنجیر فولادی

جرثقیل‌های خاص:

این نوع جرثقیل‌های برقی با ترکیبی از انواع جرثقیل های معرفی شده مورد استفاده قرار می گیرد و از آن در مواردی مانند پشته کردن و… کاربرد دارند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *