مقالات

تیفور و پولیفت چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

پولیفت سیم بکسلی

آشنایی با پولیفت و کاربرد آن

آشنایی با پولیفت

در حوزه صنعت برای جا یه جایی و حمل یک سری وسیله ها نیروی بسیار زیادی نیاز است که قطعا انجام تمام آن ها توسط انسان کار راحتی نخواهد بود و علاوه بر آسیب هایی که به کاربران می زند زمان زیادی نیز صرف خواهد شد. اما با ورود وسیله جدیدی تحت عنوان پولیفت در صنعت جا به جایی تمام وسیله ها به راحتی ممکن شده است و زمان بسیاری کمی نیز صرف می شود.

پولیفت چیست؟

پولیفت یک وسیله همراه با یک زنجیر ضخیم از جنس فولاد می باشد که جهت جا به جایی و حمل اشیا به حالت عمودی و یا افقی در جهات مختلف به کار برده می شود. از پولیفت برای بسته بندی های بسیار بزرگ نیز استفاده می شود. برای استفاده از پولیفت نیاز دارید که آن را در محل مورد نظر نصب نمایید. این دستگاه دارای یک دسته می باشد که میتوانید با استفاده از آن اشیا مختلف را در زاویه های گوناگون حرکت داده و حمل نمایید. پولیفت قدرت کشش و حمل بار شما را در تمامی زوایا دارد و این جز بزرگترین مزیت های آن است. از دیگر خصوصیت آن این این است که دارای کم ترین لوازم جانبی و ابزارهای همراه می باشد که امکان نگهداری راحت را فراهم می کند.

آشنایی با تسمه جغجغه

ساختار پولیفت ها چگونه است؟

پولیفت در ساختار خود از دو قلاب بهره برده است. یکی از این قلاب ها به صورت ثابت طراحی شده است و دیگری به صورت متحرک می باشد. در اغلب مدل ها قلاب ثابت به بخش تکیه گاه و محکمی همچون دیوار و … وصل میشود و قلاب متحرک نیز وظیفه جابه جایی بار را به عهده دارد. در این وسیله یک اهرم نیز وجود دارد که با حرکت رفت و برگشتی خود زنجیر را میچرخانند که در نتیجه موجب کشیده شدن زنجیر و در نهایت انجام عمل جابه جایی می شود و بار را به سمت پولیفت می کشد.

بخش های مختلف پولیفت کدام است؟

پولیفت نیز همانند هرابزار صنعتی دیگری از بخش های گوناگونی تشکیل شده است که هر یک از آن ها وظیفه مشخص و از پیش تعیین شده ای به عهده دارند و در صورت وجود اختلال در هر کدام از آن ها دستگاه قادر نخواهد بود به خوبی کار نماید. از بخش های مهم این محصول میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

بدنه دستگاه
چرخ دنده و ضامن آنها
دسته متحرک
فنر گیربکس
قلاب ها
زنجیر متحرک و محافظ آن
قرقره آویز

تیفور و پولیفت چه تفاوتی با یکدیگر دارند؟

هردو این ابزارها یک عملکرد را دارند و در صدد رفع نیاز انسان جهت جابه جایی اشیا سنگین هستند. اما سوالی که مطرح می شود این است که این دو وسیله چه تفاوتی با یکدیگر دارند و کدام را بخریم؟ در پاسخ به این سوال باید بگوییم که پولیفت برای مواقعی مناسب است که شما دسترسی به بار و وسیله مد نظر داشته باشید. اما تیفور به گونه ای طراحی شده است که برای قطعه های غیر قابل دسترس نیز کارایی دارد. انتخاب این که کدام یک از این دو محصول را بخرید بستگی به نیاز شما دارد.

کرپی استیل چیست؟

تیفور چیست؟

تیفور نیز یکی دیگر از ابزارهایی است که با استفاده از آن می توانید بار و وسیله های سنگین خود را جا به جا نمایید. این وسیله دارای سیم بکسل است و از دو قلاب بهره برده است. با جمع شدن سیم بکسل می توانید قطعه مد نظر خود را جا به جا نمایید. تیفور همیشه ثابت می ماند و این بار است که در هنگام جمل و جا به جایی دچار تغییر مکان می شود. وزن آن سبک است و ارتفاع مناسبی نیز دارد که استفاده از آن را اسان تر کرده است. البته انواع مدل های متفاوت آن وجود دارند که وزن و ارتفاع آن ها با توجه به کارایی که دارند متفاوت است.

در زمان استفاده از تیفور به چه نکاتی باید توجه داشته باشیم؟

هرچند که استفاده از این وسیله راحت است اما نکات بسیار مهمی وجود دارد که باید به آن توجه کنید. این نکات عبارتند از:

قبل از استفاده حتما از سالم بدون و بدون گره بودن سیم بکسل مطمئن شوید.
با در نظر گرفتن ظرفیت دستگاه بار را انتخاب نمایید.
از ضامن دار بودن قلاب ها اطمینان حاصل کنید.
برای حفاظت از فنر تیفور بعد از استفاده اهرم آن را در حالت آف off تنظیم کنید.
بعد از قرار دادن طناب بار ضامن قلاب را حتما ببندیدید.

 

نحوه نگهداری از تیفور و پولیفت چگونه است؟

همانطور که در بالا هم به آن اشاره شد نگهداری از این وسیله ها بسیار ساده است چرا که ابعاد کم حجم و کوچکی داشته و وزن آن ها نیز کم است. اما نکته حائز اهمیتی که وجود دارد و بادی به آن توجه کنید این است که آن ها را در محیط مرطوب و … قرار ندهید که دچار زنگ زدگی نشود. این دستگاه ها طول عمر مفید طولانی دارند و به جرات می توان گفت تنها عاملی که موجب خرابی آن می شود زنگ زدگی است. نکته مهم دیگر که نیاز به توجه دارد این است که د رهنگام جمع کردن آن ها از جای گیری درست سیم بکسل و زنجیر در تیوفر و پولیفت خاطر جمع شوید تا سیم و زنجیر آن ها دچار پیچ خوردگی نشود.

نکته مهم : توجه داشته باشید که جهت کار با این وسیله باید تجربه و مهارت کافی داشته باشید. همچنین رعایت نکات ایمنی همچون استفاده از کفش ایمنی، کلاه ایمنی و دستکش ایمنی ضروری می باشد.

شگل استیل چیست؟

سخن آخر

قطعا در حوزه صنعت شما با بارهای سنگین و وسیله های بزرگ مواجه خواهید شد با این وسیله کار را برای خودتان آسان کنید و در زمان کوتاه تری به اتمام برسانید. این محصولات با توجه به کارایی و عملکردی که دارند از قیمت مناسب و مقرون به صرفه ای نیز برخوردار هستند که امکان خرید آن برای همگان را فراهم کرده است. داشتن تجربه قبلی در استفاده بهتر از آن به شما کمک بسیار خواهد کرد. اما اگر تحبره ای در استفاده از آن ندارید حتما دفترچه راهنما آن را مطالعه کنید و در صورت امکان نحوه استفاده از آن و کار با آن را آموزش ببینید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *