مقالات

سیم بکسل های نتاب

سیم بکسل های نتاب

سیم بکسل های نتاب و مشخصات و کاربردهای آنها

 

این نوع سیم بکسل صنعتی به علت نوع ساختاری که دارد،هنگامی که تحت بار قرار میگیرد در برابر پیچش مقاومت بالایی از خود نشان می دهد. معمولا از سیم بکسل های نتاب در جرثقیل ها که چرخش بار در ارتفاعات باعث عدم تعادل و لنگر میشود مورد استفاده قرار می گیرد تا چرخش موجب کاهش ایمنی و بروز حوادث در جرثقیل هنگام حمل بار نشود.

 

زنجیر خشکه

 

 

سیم بکسل های صنعتی از نظر کاربرد دارای انواع زیادی مانند:سیم بکسل مخصوص کارهای ساختمانی،سیم بکسل معدن،سیم بکسل حفاری و… می باشند. یکی از سیم بکسل های پرکاربرد از نظر ساختاری و کاربرد، سیم بکسل نتاب می باشد.

سیم بکسل های نتاب به طور کلی به دو دسته ی تک لا و چند لا دسته بندی می شوند که سیم بکسل نتاب تک لا دارای ۳ یا ۴ استرند و سیم بکسل نتاب چند لا دارای ۸ تا ۲۰ استرند می باشند. معمولا در هر لایه در این نوع سیم بکسل ها، استرند ها برخلاف جهت یکدیگر می پیچند و همین موضوع موجب مقاومت پیچشی این سیم بکسل می گردد.

یکی دیگر از ویژگی های سیم بکسل های نتاب،تراکم بالای لایه های استرندهای تشکیل دهنده آن می باشد،همچنین مقاومت کششی بالای سیم بکسل های نتاب موجب شده تا این سیم بکسل به عنوان مناسب ترین و پرکابرد ترین سیم بکسل برای حمل بار در انواع جرثقیل در نظر گرفته شود.

 

 

زنجیر فولادی

 

ساختار سیم بکسل های نتاب

مغزی سیم بکسل های نتاب مانند سیم بکسل های استیل می باشد و به علت بافت ریزی که دارد انعطاف بیشتری نسبت به سایر سیم بکسل ها دارد.

 

مشخصات مکانیکی سیم بکسل های نتاب:

مشخصات مکانیکی سیم بکسل نتاب به معنای سایز سیم بکسل نیست.مشخصات مکانیکی سیم بکسل های نتاب با توجه به کیفیت متریال مصرفی و قابلیت های تولید در فراوری فلزات مورد استفاده سنجیده می شود. در ادامه به شاخص ترین مشخصات مکانیکی سیم بکسل خواهیم پرداخت…

 

 

تیفور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *