مقالات

معرفی انواع مدل کرپی

معرفی انواع مدل کرپی
انواع مدل کرپی

معرفی انواع مدل کرپی :بست پیچ گرپی ها استاندارد ها و مدل های مختلف و اشکال متفاوتی دارند، تنوع در استفاده از آن ها در صنایع و محل های مختلف باعث شده است در نمونه شکل ها و مدل های مختلفی ساخته و تولید شوند. اغلب آن ها مفتول ها یا میله هایی هستند که توسط دستگاه ها و مکانیزم تولیدشان دارای انحنا ها یا خمیدگی های مختلف شده اند و سپس یک سمت آن ها یا دو سمت آنها یعنی سر و ته میله رزوه کاری شده اند تا با واشر ها و مهره های مخصوص به خود در محل مورد نظرشان نصب و اجرا شوند.

 

کرپی استیل

 

به علت فلزی بودنشان اغلب آنها بعد از تولید گالوانیزه یا روکش میشوند تا در اثر رطوبت و یا شرایط جوی دچار خوردگی و زنگ زدگی نشوند. این پیچ های خمیده معمولاً بر اساس شکل خمشی طبقه‌بندی می‌ شوند.

به طور مثال به کلیات شکل و مدل کرپی پیچ ها اشاره میشود.

مدل 01 | پیچ بست کرپی یو شکل

یک پیچ بست رزوه‌ دار است که برای قرار گرفتن روی یک آیتم گرد مانند لوله اگزوز و لوله آب و لوله گاز، و برای مجرای خروجی طراحی شده است و در دو طرف آن رزوه وجود دارد تا با مهره مناسب خود اتصال را انجام دهد. شکل یو میتواند نیم گرد باشد و یا تخت مربعی یا مستطیلی شکل که نشان از مدل های مختلف این نوع است.

انواع کرپی پیچ و مهره های مربعی U برای تثبیت یک آیتم به ساختار بخشی از جعبه یا تنه طراحی شده اند مانند پروفیل قوطی فلزی یا برای بستن اقلام مربع شکل یا مستطیل شکل استفاده می شوند. به طور معمول، آنها را در سیستم تعلیق کانال های فلزی و کانال کشی مورد استفاده قرار می دهند و همچنین می توانند به عنوان پیچ لنگر در بتن تعبیه شوند یا برای محکم کردن تجهیزات سنگین استفاده شوند. این مدل از اتصال دهنده های پر کاربرد در صنعت های مختلف می باشد.

 

بست بکسل

 

پیچ‌ های U در پشتیبانی لوله‌ ها همه کاره هستند، و به خصوص در کاربردهای ساختمانی مانند ایمن شدن بخش آنتن، تثبیت کابل سیم، پایداری سقف، لوله کشی ها و در خودرو سازی از اجزای مفید ماشین ها هستند.

از شاخه های اصلی این مدل کرپی پیچ به سه نمونه زیر میتوان اشاره نمود.

01 – round bend به صورت یو انگلیسی کامل گرد

02 – semi round bend به صورت یو انگلیسی نیم گرد یا منحنی شیب دار

03 – square bend به صورت یو مربعی یا مستطیلی شکل

هر یک از این سه مدل را می توان از فلزات مقاوم در برابر خوردگی مانند فولاد کربنی، فولاد ضد زنگ 304 یا فولاد ضد زنگ 316 ساخت. برای جلوگیری بیشتر از خوردگی فلز، پوشش روی با استفاده از گالوانیزه گرم یا گالوانیزه الکتریکی به سطح آن ها اضافه می شود.

مدل 02 | پیچ بست کرپی ال شکل

دارای یک خم در یک انتهایش برای چسبیدن یا بسته شدن به هر موردی مانند سازه بتنی یا بنایی، نگهداری ایرانیت ها و فلس ها و غیره می باشد. این مدل معمولاً در قسمت بلندش دارای رزوه کاری یا دندانه می باشد و مانند یک لنگر به کار می رود. از این نمونه مدل به عنوان پیچ های فونداسیون نیز استفاده می شوند و همچنین مخصوص نصب ایرانیت سیمانی و ورق های گالوانیزه و فایبرگلاس و پلی کربنات های دوجداره و موارد مشابه است.

این نمونه مدل، انواع مختلفی از نیروهای کششی بار و نیروهای برشی را انتقال می دهند و دارای استاندارد های گوناگونی می باشند. دارای قطر و طول های متفاوت و همچنین سختی و تحمل فشار کم و زیاد هستند.

 

 

شگل استیل

 

بیشتر این مدل پیچ کرپی ال L در مدل ساده تر مانند ال انگلیسی بدون زبانه یا قسمت برآمده در انتهای آن است و نمونه مدل دیگر آن در قسمت کوتاهش یک بر آمدگی دیگر نیز دارد و بابت نگهداری انواع پروفیل های فلزی و قوطی های چهار ضلعی تعبیه شده است.

مجموعه تدارکات صنعتی آپادانا تولید و ارائه دهنده انواع کرپی های ال و یا پیچ بست (L) شکل در سایزهای مختلف و استاندارد و خاص می باشد. تولید و ساخت و ارائه در مدل های ال ساده و سر خمیده، رزوه های کوتاه و بلند تمام رزوه، دارای گالوانیزه ضد زنگ و همچنین خود رنگ بدون گالوانیزه، در کیفیت عالی و مرغوب و قیمت های مناسب و ارزان است.

تولید و پخش این پیچ های مخصوص ایرانیت در سایزهای مخصوص قوطی به طور مثال پیچ قوطی 20*20 – پیچ قوطی 40*20 – پیچ قوطی 40*30 – پیچ قوطی 40*40 – پیچ قوطی 60*40 – پیچ قوطی 80*40 – پیچ قوطی 100*40 و دیگر ابعاد ارائه بازار می شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *