مقالات

نکات مثبت و مقایسه تسمه حمل بار با سایر تجهیزات باربری

تسمه جغجغه

تسمه جغجغه چیست؟

تسمه جغجغه بهترین گزینه جهت مهار نمودن بار بر روی وسایل نقلیه باری به شمار می آید.

تسمه‌های جغجغه جایگزینی بسیار مناسب برای سیم بکسل و زنجیرهای باری هستندجنس این تسمه ها از پلی استر میباشد و پلی استر که دارای مقاومت زیاد و همچنین انعطاف پذیریه بالا است این ویژگی باعث می‌شود که به اجسام حساس و ظریف آسیب و خراشی وارد نکند.. از نمونه‌های بارز استفاده تسمه جغجه می‌توان به کار گیری این تسمه‌های باری در حمل و باربری در قایق، کشتی و هواپیما اشاره کرد.

لازم به ذکر است که طول این وسیله ده متر بوده و عرض آن نیز از پنج سانت به بالا می باشد. در واقع استفاده از این نوع تسمه ها به نوعی باعث کاهش زمان بارگیری و محکم کردن بار موقع جابه جایی می شود. همچنین با انتخاب و استفاده از این وسیله ضریب اطمینان بار به طور چشمگیری بالا می رود. لازم به ذکر است که این وسیله در بین عموم با نام های آسان بند و تسمه باربندی و تسمه حمل بار نیز شناخته شده است. به نوعی می توان گفت این وسیله نقش بسیار مهمی را در ثابت کردن بار بر روی انواع وسلیه نقلیه در هنگام حرکت مانند موتور، وانت، تریلر و … ایفا می کند. از طرفی از تسمه جغجغه جهت مهار کردن بار داخل اتاق ماشین و روی باربند استفاده می کنند. این وسیله برای سفرهای کمپینگ و آفرود به خصوص در باربند انواع ماشین های دو دیفرانسیل بهترین گزینه محسوب می شود.

انواع تسمه جغجغه:

تسمه های جغجغه ای در متراژها و پهنای مختلف تولید و به بازار عرضه می گردند. از اینرو بد نیست بدانید که دارای انواع مختلفی همچون تسمه های جغجغه ای سیم بکسل، تسمه های جغجغه ای آفرود و تسمه های جغجغه ای حمل بار است.

لازم به ذکر است که از نوع سیم بکسل بیشتر جهت بکسل نمودن استفاده می شود. همچنین تسمه های جغجغه ای آفرود به ماشین های آفرود اختصاص دارند و بیشتر برای تفریحات کویری مورد استفاده کاربران قرار می گیرند. همچنین از تسمه های حمل بار همانطور که از نام آن پیداست در جا به جایی بیشترین کاربرد و استفاده را دارد.

پولیفت سیم بکسلی چیست؟

نکات ایمنی مهم در زمان استفاده از تسمه جغجغه ای که اگر این مشکلات را داشت از طبق استاندارد از رده خارج شود:

1-قبل از هر بار استفاده کل طول تسمه را بررسی کنید

2-از بند آسیب دیده به هیچ عنوان استفاده نکنید

3-ازکشیدن بیش از حد بند خودداری کنید

4- هیچگاه بیشتر از ظرفیت تسمه استفاده نکنید

5-اگر تسمه سایش بیش از حد داشت از رده خارج شود

6-در صورت دیدن نخ مغزی(بیشتر به رنگ قرمز است)دیگر استفاده نکنید

7-سایش بیش از حد

8-فرسودگیه ناشی از استفاده زیاد یا هر دلیله دیگر

9-سوراخ شدن تسمه

10-سوختن تسمه

کرپی استیل چیست؟

نکات مثبت و مقایسه تسمه حمل بار با سایر تجهیزات باربری:

1-تسمه حمل بار در مقایسه با سایر تجهیزات باربری آسیب کمتری بار هایی که دارای رنگ با پولیش شده اند وارد میکند

2-تسمه های حمل بار مناسب جابجایی اجسام شکستنی هستند

3-مناسب برای جابجایی قطعات از پیش ساخته شده و تزئینی سنگی هستند به دلیل اینکه الیاف استفاده شده در تسمه حمل بار پارچه از جنس پلی استیر هستند و آسیبی به دلیل نرم بودن و انعطاف پذیری وارد نمیکنن

4-از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه هستند

5-پوسیده نمیشوند و دربرابر پوسیدگی مقاوم اند

6-همچنین در برابر زنگ زدگی مقاوم اند و روی اجسامی که حمل میشوند لک زنگ زدگی باقی نمیگذارند

تسمه جغجغه

تسمه جغجغه

از نکات منفی تسمه جغجغه ای که با کمی دقت میتوان از ایجاد مشکل جلوگیری کرد میتوان گفت که:

به خاطر انعطاف و مقاومتی که دارند اما آن‌ها در برابر سطوح و اجسام برنده و تیز ماند لبه‌های ورقه‌های آهنی و فلزی بسیار آسیب پذیر هستند. در بسیار از موارد این آسیب پذیری باعث شده است که هنگام استفاده از تسمه جغجغه ای، باعث پارگی تسمه و سقوط اجسام شود. برای اینکه مقاومت این تسمه‌های حمل بار افزایش پیدا کند، توصیه می‌شود موارد زیر را در هنگام خرید و انتخاب تسمه حمل بار در نظر بگیرید.

از تسمه‌های حمل باری استفاده نمایید که در بین بافت داخلی آن از مفتول‌ها و سیم‌های فولادی استفاده شده است.
استفاده از روکش‌های ژلاتینی محرک بر روی سطح رویی تسمه که باعث کاهش میزان استهلاک و پوسیدگی تسمه می‌شود.
استفاده از روکش کشویی پلی استر.

بست بکسل چیست؟

نحوه بستن و طرز کار تسمه جغجغه:

جهت بستن تسمه جغجغه در مرحله اول لازم است دستگیره ی آن را باز نموده و در مرحله بعد طرف دیگر تسمه را که دارای قلاب است از شیار آن عبور دهید.

در پایان نیز لازم است دستگیره را بالا و پایین کرده تا بار را به خوبی محکم نمایید و در پایان کار دستگیره را به آرامی رها کنید. در ادامه آشنایی با طرز کار تسمه جغجغه یا تسمه حمل بار بد نیست بدانید جهت باز کردن این تسمه باید دستگیره آن را باز کرده و ضامن آن را با دقت خاصی به بیرون فشار دهید تا تسمه به خوبی آزاد شود.مکانیزم جغجغه ای با ضامن رهاسازی آسان این نوع تسمه ها نقطه قوت آن ها می باشد.

قیمت و خرید تسمه جغجغه :

همانطور که گفته شد، تسمه‌ جغجغه دارای ابعاد، برند، ضریب مقاومت، مشخصات و متریال های مختلفی هستند که تمامی این عوامل بر روی قیمت این محصول تأثیر گذار است. اما به طور کلی متوان گفت که تسمه‌هایی که دارای میزان توان باری بالاتر و ابعاد بزرگتری دارند، قیمت بالاتری نیز دارند.

ایتال ابزار مرجع خرید تسمه جغجغه و وارد کننده انواع تسمه جغجغه

شما عزیزان برای دریافت راهنمایی میتوانید با کارشناسان ما در ایتال ابزار در ارتباط باشید

نکته بسیار مثبت و خوبه که در بقیه سایت ها پیدا نمیکنید این است که گروه ایتال ابزار همواره به شما تضمین قیمت و کیفیت رو به شما مشتریان عزیز هدیه میدهد

شگل استیل چیست؟

سوالات متداول:

1 . معمولاً از تسمه جغجغه برای بستن چه وسایلی استفاده می شود؟

از این نوع تسمه ها اغلب برای بستن وسایلی استفاده می شود که در برابر خش و ضربه حساس باشند که با کمک این تسمه ها می توان آسیب وارده را به حداقل رساند.

2 . یک تسمه جغجغه ایده آل چه مشخصاتی دارد؟

یک تسمه جغجغه ایده آل دارای دسته با کیفیت، توان کششی بالا و انعطاف قابل قبول است.

3 . کدوم برندها بهترین تسمه جغجغه را تولید می کنند؟

اگر به دنبال تهیه یک تسمه جغجغه با کیفیت و با دوام هستید برند های معتبر و محبوبی چون کارا، دلتا، Keyzet و yalle می توانند یک انتخاب مناسب و ایده آل برای شما باشند. البته تسمه های چینی بسیاری نیز در بازار وجود دارند که می توانند جوابگوی بخشی از نیازهای خریداران باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *