مقالات

یوبولت یا کرپی چیست؟

کرپی استیل

یوبولت یا کرپی چیست؟

یوبولت (u-bolt) یا کرپی پیچی است که با توجه به نام آن به شکل حرف U خم شده است.کرپی یک پیچ منحنی است که در انتهای آن رزوه هایی وجود دارد. از آنجایی که یوبولت پیچی به شکل منحنی است به خوبی در اطراف لوله ها قرار میگیرد. این بدان معنا است که کرپی ها میتوانند لوله ها را به تکیه گاه محکم کنند و به عنوان یک مهار عمل کند. یوبولت ها در متریال های گوناگونی تولید میشوند و هر کدام ویژگی های خاص خودشان را دارند در ادامه این مقاله با انواع متریال های کرپی آشنا میشویم.

قیمت یوبولت

قیمت کرپی به 2 عمل بستگی دارد. اولین عامل مربوط به سایز بندی یوبولت هستش که هرچه سایز کرپی بزرگ تر باشد قیمت آن نیز بیشتر است. دومین عامل مربوط به متریال کرپی هستش. یوبولت ها در دو متریال فولادی و استیل تولید میشوند که متریال استیل نسبت متریل فولادی با توجه به ترکیبات آن از ارزش بیش تری برخوردار است.

کاربرد یوبولت

یوبولت ها یک جک از همه حرفه ها در ساخت و ساز هستند. کرپی ها میتوانند طیف گسترده ای از کاربرد ها را داشته باشند , اما در مورد راه حل های لوله کشی میتوانند نجات دهنده باشند. در این مقاله روش های رایج استفاده از یوبولت در لوله کشی را توضیح میدهیم.
کرپی ها به عنوان مهارکننده لوله عمل میکنند. این بدان معناست که آن ها از حرکت و ضربه زدن به سایر سازه ها و فرسودگی لوله ها جلوگیری میکنند.
با این حال، مهار لوله ها چیزی بیشتر از سنجاق کردن آنهاست. در برخی موارد، به سادگی پایین نگه داشتن لوله ها می تواند منجر به خوردگی در نقطه ای شود که فشار بیشترین تمرکز را دارد. هنگامی که به عنوان راهنما استفاده می شود، U-bolt حرکت را بدون فشار دادن ارتعاشات به یک نقطه متمرکز کنترل می کند. این بدان معنی است که لوله ها می توانند به صورت محوری یا از طریق مهار لوله حرکت کنند، اما بالا و پایین نمی روند.

بست بکسل چیست؟

یوبولت گالوانیزه گرم

سازندگان پیچ را در روی مذاب غوطه ور می کنند تا یک پیوند ایجاد کند، که باعث می شود پوشش به ویژه برای محیط های خورنده مانند مناطق با رطوبت بالا یا نمک در هوا مناسب باشد.

یوبولت پوشش ترموپلاستیک
اولین مزیت افزودن پوشش ترموپلاستیک به یوبولت ها، بافر اضافه شده بین فلزات است. تماس فلز با فلز می تواند منجر به خوردگی گالوانیکی و شکستگی ساختارها شود. یک پوشش ترموپلاستیک یک لایه خنثی محافظ بین لوله و مهار اضافه می کند.
این پوشش همچنین دارای ضریب اصطکاک پایینی است، به این معنی که به لوله‌ها اجازه می‌دهد از طریق U-bolt سر بخورند، در حالی که لوله را در همان زمان نگه می‌دارد. این امر خطر شکستگی لوله ها، مهارها یا سازه های پشتیبانی را کاهش می دهد.

اطلاعات مورد نیاز جهت سفارش یوبولت
اطلاعاتی که شما مشتریان عزیز جهت سفارش یوبولت نیاز دارید به 3 بخش تقسیم بندی میشود. اولین مورد مربوط به متریال کرپی هستش که دو گزینه پیش روی شماست متریال استیل و فولادی. دومین مورد مربوط به قطر شاخه های یوبولت میباشد که عددی برحسب میلی متر است. سومین مورد مربوط به ارتفاع یوبولت هستش که اهمیت بسیار بالایی دارد.

متریال های یوبولت

کرپی ها از مواد مختلفی تشکیل شده اند اما اکثر کرپی ها از فلز با دوام ساخته میشوند که خورنده نیستند. برخی از این متریال ها عبارت اند از:

فولاد کربنی ساده
یوبولت استیل 304
کرپی استیل 316
کرپی با پوشش گالوانیزه
آبکاری روی جایی است که روی با استفاده از یک لایه الکتریسیته اضافه می شود. معمولاً یک لایه نازک تر است که برای برنامه های داخلی بهتر عمل می کند.

شگل استیل چیست؟

نحوه نصب یوبولت

کرپی را در اطراف لوله ای که وصل می کنید قرار دهید و انتهای پیچ را از سرواخ های میله یا ساختار ایجاد شده عبور دهید.
هر دو مهره را از هر طرف یوبولت بردارید.
مهره ها را روی هر انتهای بیرونی پیچ بچرخانید.
مهره هایی را که به تیر تکیه گاه نزدیک ترند، با دست ببندید.
مهره های بیرونی هر انتهای U-bolt را ببندید و از یک ابزار برقی یا آچار برای سفت کردن مهره ها استفاده کنید.
اگر از U-bolt به عنوان راهنما استفاده می کنید، قبل از سفت کردن مهره ها، مطمئن شوید که فاصله را متناسب با مشخصات آن اندازه گیری کنید.

خرید یوبولت

صنایع پیچ و مهره ایتال ابزار تولیدکننده کرپی در سایز ها و متریال های گوناگون میباشد. مشتریان عزیز جهت سفرش این محصول با شماره تماس های موجود ارتباط برقرار کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *