مقالات

روغن کاری سیم بکسل چه زمانی باید انجام گیرد؟

روغن کاری سیم بکسل چه زمانی باید انجام گیرد؟

چه زمانی باید انجام گیرد؟

روغن کاری سیم بکسل چه زمانی باید انجام گیرد؟ معمولا در فرآیند تولید سیم بکسل در کارخانه ، روغن کاری و روانکاری هسته مرکزی از جنس فیبر سیم بکسل با روغن‌های مایع یا پترولاتوم انجام می گیرد. حال اگر هسته مرکزی سیم بکسل از جنس فولاد باشد، عمل روانکاری و روغن کاری با روغن و گریس انجام می گیرد.

 

شگل استیل

در روش روغنکاری سیم بکسل هسته فولادی، روغن یا گریس را در قسمت انتهایی کابل فولادی پمپ می‌کنند که این کار باعث می‌شود تمامی قسمت‌های بیرونی و خارجی سیم بکسل به خوبی روغن کاری شود.
پس از روغن کاری های اولیه و پس از گذر زمان در استفاده از سیم بکسل ها بهتر است برای جلوگیری از شکستن و پارگی سیم بکسل روغن کاری منظم و برنامه ریزی شده انجام گیرد.

 

بست بکسل

 

 

پیش از روغن کاری سیم بکسل چه نکاتی را باید انجام داد؟

اقداماتی پیش از شروع روغن کاری سیم بکسل وجود دارد که موجب افزایش تاثیر روغن کاری سیم بکسل گردد. برای این اقدام باید پیش از روغن کاری سیم بکسل، سیم بکسل را باید کاملا با استفاده از یک برس سیمی آغشته شده به حلال های نفتی و یا فشار هوا و بخار تمیز و پاکیزه نمایید.
پس از پاکیزه کردن سیم بکسل، آن را باید بلافاصله خشک و روغن کاری نمایید. زیرا در صورت خشک نکردن سیم بکسل، پس از مدتی شاهد زنگ زدن سیم بکسل خواهید بود.
برای روغن کاری سیم بکسل می‌توانید از اسپری، قلم مو، پارچه یا پمپ فشار استفاده نمود. از هوای فشرده و بخار برای پاکسازی آن در متراژهای بزرگ و صنعتی به دلیل تسریع در روند کار استفاده می‌شود.

 

جرثقیل زنجیری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *