مقالات

عمر مفید سیم بکسل آسانسوری چقدر می باشد؟

عمر مفید سیم بکسل آسانسوری چقدر می باشد؟

عمر مفید سیم بکسل آسانسوری چقدر می باشد؟

به هیچ وجه نمی توان زمان دقیقی برای تعیین عمر سیم بکسل های آسانسوری درنظر گرفت زیرا عوامل محیطی زیادی در تخریب و عمر سیم بکسل آسانسوری دخیل می باشد اما به صورت تقریبی معمولا عمر مفید سیم بکسل آسانسور بین ۸ تا ۱۰ سال می باشد. هرچند بهتر است هرچند وقت یکبار سیم بکسل های آسانسور توسط متخصص بررسی گردد.

 

زنجیر خشکه

 

زمان تعویض سیم بکسل آسانسور چه زمانی می باشد؟

 

همانطور که در بالا اشاره شد زمان تعویض سیم بکسل آسانسور بستگی به شرایط استفاده از آن دارد ولی بطور کلی در صورت مشاهده هرگون خرابی از جمله پاره گی، ساییدیگی شدید، پیچیدگی و یا شکستی ، باز شدن بافت سیم و از این قبیل صدمات بلافاصله می بایستی سیم بکسل تعویض گردد.

 

زنجیر فولادی

 

 

مشخصات فنی سیم بکسل آسانسور:

 

سیم بکسل های آسانسوری معمولا با مغزی الیافی و با ساختاری در ۸ استرند تولید و در بازار موجود می باشند.
مغزی الیاف سیم بکسل های آسانسوری معمولا از جنس کنف بوده، البته گاها از پروپیلن و سیزال که الیاف مصنوعی می باشند نیز در تولید این نوع سیم بکسل ها استفاده می شود.
الیاف مصرفی در سیم بکسل های آسانسوری، دارای استحکام بالا و انعطاف پذیری خوبی می باشند.
سیم بکسل های آسانسوری که کاربرد زیادی در صنایع دارند، بصورت گالوانیزه و گاها بصورت روغن زرد و سیاه رنگدر اندازه های ۸ میلیمتر،۱۰ میلیمتر، ۱۱ میلیمتر و ۱۲ میلیمتر تولید و عرضه می شوند.
سیم بکسلی که روی گاورنر آسانسور ها مورد استفاده قرار می گیرد معمولا سیم بکسل با استرند های ۱۹ مفتوله می باشد، البته سیم بکسل گاورنر معروف به هفت لایه نیز که از انعطاف بالایی برخوردار است و نیروی کششی پائینی دارد نیز برای قرار گیری روی گاورنر آسانسورها کاربرد ویژه ای دارد.

 

تیفور

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *