مقالات

مغزی سیم بکسل نتاب

مغزی سیم بکسل نتاب

مغزی سیم بکسل نتاب

مغزی سیم بکسل بخش مرکزی طناب است که رشته‌ها به دور آن تنیده می‌شوند. نقش مغزی مورد استفاده در سیم بکسل نتاب، نگهداری از رشته‌های طناب تشکیل دهنده ی سیم بکسل می‌باشد. بنابراین باید قطر مغزی سیم بکسل به اندازه کافی بزرگ باشد تا در هنگامی که طناب زیر بار است مانع تماس بین رشته‌ها باشد. مغزی سیم بکسل از دو نوع فولادی و الیافی تشکیل شده‌اند که با IWRC و FC معرفی می‌شوند. سیم بکسل با مغزی فولاد استحکام بالاتری دارد و در نتیجه انعطاف کمتری هم دارد. بنابراین نوع کاربرد سیم بکسل یک معیار خیلی مهم در انتخاب مغزی آن است. مغزی سیم بکسل خود نیز از چند رشته تشکیل می‌شود که آنها هم بافت خاص خودشان را دارند.

 

بست بکسل

 

مغزی فولادی مورد استفاده در سیم بکسل نتاب ممکن است خود به خود مانند یک سیم بکسل مستقل عمل کند که در این صورت به آن مغزی سیم بکسل مستقل IWRC می‌گویند. در مورد سیم بکسل با قطر کمتر از ۱۰میلی‌متر مغزی فولادی معمولاً یک رشته مفتول فولادی WSC خواهد بود.
مغزی الیافی FC از الیاف مصنوعی یا الیاف طبیعی تشکیل می‌شود. گرچه هنوز استفاده از کنف طبیعی در ساخت سیم بکسل نتاب متداول است، الیاف مصنوعی مانند پلی‌پروپیلین همچنان به عنوان مغزی سیم بکسل نتاب مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

 

شگل استیل

 

انواع سیم بکسل از نظر نمره:

سیم بکسل نتاب نمره ۸
سیم بکسل نتاب نمره ۱۰
سیم بکسل نتاب نمره ۱۲
سیم بکسل نتاب نمره ۱۴
سیم بکسل نتاب نمره ۱۶
سیم بکسل نتاب نمره ۱۸
سیم بکسل نتاب نمره ۲۰

سیم بکسل نتاب نمره ۲۲

جرثقیل زنجیری

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *