مقالات

سیم بکسل های روکش دار

سیم بکسل های روکش دار

مشخصات فنی سیم بکسل های روکش دار:

معمولا سیم بکسل های روکش دار متشکل از یک مغزی با ساختار ۷*۷ می باشد که یک مغزی فولادی ۷ مفتوله را تشکیل می دهد که در بیرون توسط ۶ استرند که هر کدام از آن دارای ۷ مفتول می باشد.

 

چین بلاک

 

نوعی دیگر از ساختار های سیم بکسل روکش دار، سیم بکسل ۱۹*۶ با مغزی فولادی است. این نوع سیم بکسل اغلب در سایز های بزرگتر از ۶ میلیمتر در مغزی قرار می گیرد و دارای کاربری محدودتری نسبت به سایر سیم بکسل های روکش دار می باشد.

روکش های pvc این نوع سیم بکسل ها معمولا در رنگ های متنوعی تولید می گردد که شامل رنگ های مشکی و سفید، شیشه ای، قرمز، سبز، آبی و زرد می باشند.

 

بخش های اصلی تشکیل دهنده ی سیم بکسل ها:

مفتول: از به هم پیچیده شدن چند مفتول به دور هم استرند ایجاد می شود. آهن، فولاد، برنز، فولاد ضد زنگ و … به عنوان متداول ترین نوع مفتول ها در سیم بکسل ها استفاده می شود.
استرند: بخشی از سیم بکسل می باشد که معمولا به حالت مارپیچ به دور هسته سیم بکسل تابانده می شود.
هسته یا مغزی: بخش اصلی و مرکزی سیم بکسل می باشد.

اسلب گیر

سایز های سیم بکسل های روکش دار:

به دلیل این که روند ساخت سیم بکسل های روکش دار بسیار ساده و سریع است پس هر نوع ساختار سیم بکسلی را با هر جنس و گریدی می توان به سرعت و به راحتی روکش دار کرد.

به طور کلی این نوع سیم بکسل ها در سایز های مختلفی تولید و در بازار موجود می باشند. این سایز ها معمولا با بکار گیری سیم بکسل فولادی ۷ استرندی در مغزی و ایجاد روکش پلاستیکی بر روی سطح سیم بکسل بدست می آیند.

یکی از پر کاربرد ترین سایز های سیم بکسل استیل تولیدی، سیم بکسل های ۲، ۳، ۴، ۵ و ۶ میلی متری می باشند که در این میان سایز های ۴ به ۵ با مغزی قطر ۴ میلیمتر و سایز ۵ به ۶ با مغزی قطر ۵ میلیمتر کاربرد بیشتری دارند.

 

وینچ برقی

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *