مقالات

فاکتورهای تاثیر گذار بر مشخصات مکانیکی سیم بکسل های نتاب:

فاکتورهای تاثیر گذار بر مشخصات مکانیکی سیم بکسل های نتاب:

فاکتورهای تاثیر گذار بر مشخصات مکانیکی سیم بکسل های نتاب:

 

۱- تنسایل (مقاومت کششی) سیم بکسل نتاب:

 

یکی از مهمترین فاکتور های کیفیتی سیم بکسل های نتاب، که باتوجه به کیفیت مواد آلیاژ فولادی مورد استفاده در تولید سیم بکسل های نتاب سنجیده می شود،تنسایل مقاومت کششی سیم بکسل نتاب می باشد. مثلا اگر در تولید سیم بکسل نتاب از آلیاژهایی مانند درصد کربن، درصد منگنز و سیلیسیوم استفاده شده باشد، تنسایل مقاومتی سیم بکسل نتاب به نسبت مقاومت هریک از مواد آلیاژی تغییر خواهد کرد.
تنسایل مقاومتی سیم بکسل نتاب تابع سایز نمی باشد و اغلب در یکی از کلاس های ۱۷۷۰ و ۱۹۶۰ با دیمانسیون نیوتن بر میلی متر مربع ارزیابی می شود.

 

چین بلاک

 

۲- .MBLسیم بکسل نتاب:

این مشخصه معرف حداقل نیروی شکست و پارگی سیم بکسل نتاب در برابر انواع وزن به حساب می آید و معیاری مهندسی برای بررسی میزان بار وارد بر سیم بکسل نتاب محسوب می شود. واحد سنجش این مشخصه ی مکانیکی،کیلو نیوتن است. MBL. سیم بکسل نتاب تابع سایز آن بوده و با بالا رفتن سایز مقدار آن بصورت لگاریتمی بالا می رود.

 

اسلب گیر

 

۳- سختی سطحی و مقاومت سایشی سیم بکسل نتاب:

این مشخصه در رابطه با سیم بکسل نتاب به علت نازک بودن مفتول های مورد استفاده شده در این نوع سیم بکسل در تولید این نوع سیم بکسل دارای اهمیت بالایی می باشد. میزان سختی سطحی سیم بکسل نتاب بصورت همزمان با تنسایل و بصورت موازی با آن بالا می رود و تا اندازه زیادی تابع عملیات حرارتی انجام شده بر روی مفتول های سیم بکسل و درصد کربن می باشد.

 

وینچ برقی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *