مقالات

آهنربا های الکتریکی جرثقیل های صنعتی

9k=

جرثقیل زنجیری در صنایع امروز یکی از بیشترین سهم ها را در میان ابزار آلات صنعتی دارد و یکی از مهم ترین نقش را ایفا می کند.و به طوری که هر یکی از مراکز صنعتی حالا مهم نیست بزرگ یا کوچک برا پیش بردن اهداف خود با سرعت بالا نیاز به جرثقیل های صنعتی دارند. این جرثقیل ها که انواع مختلفی دارند به صنعتگران کمک میکند که با سرعت خیلی بیشتر و با بکارگیری نیروی کار کمتر و. بصورت ایمن به جابجایی بارها بپردازند. شایان به ذکر است که این جرثقیل ها با دارا بودن انواع مختلف می توانند در مکان های مختلف کاربرد داشته باشند. برای مثال جرثقیل های سقفی با دارا بودن انواع تک پل و دو پل میتوانند در انواع مکان ها با هر مسافتی و با هر ارتفاعی کاربرد داشته باشند. یکی دیگر از عواملی که نقش مهمی در آسان کردن بالا و پایین بردن و جابجایی اجسام سنگین در صنایع دارد اتصالاتی است که با استفاده از آن اجسام و بار ها را به جرثقیل متصل میکنند برای بالا کشیدن آنم استفاده میکنند. این اتصالات انواع مختلفی دارد که نسبت به باری که قرار است بلند کنیم آنها را انتخاب میکنیم. از انواع اتصالات میتوان از : زنجیر و قلاب و آهن ربا و چنگک و …. نام برد.

 

امروز ما قصد داریم در ایتال ابزار به بررسی اتصالات آهنربایی جرثقیل های صنعتی بپردازیم. این نوع اتصالات یکی از پرکاربرد ترین اتصالات بخصوص در مراکز صنعتی هستند که تولید و کار آنها با فلزات سروکار دارد. اگر شما هم قصد دارید که برای جرثقیل های خود اهن ربای الکتریکی صنعتی تهیه نمایید و یا علاقه مند هستید امروز با ما همراه باشید تا نگاهی دقیق تر به این موضوع بپردازم.

درباره آهن ربا های الکتریکی:

این آهنربا ها به نسبت کار که قرار است انجام دهند دارا اندازه ها و توان های متافوئتی هستند. به این نوع آهنربا ها آهنرباهای الکتریکی و یا موقت هستند به این دلیل که قطع و وصل کردن جریان الکتریکی می توان خاصیت مغناطیسی آنها را نیز قطع و وصل کرد و یا با تغییر مثبت و منفی می توان قطب های آن را تعویض کرد. این نوع آهنرباهای صنعتی در مواردی چون موتور ها , مبدل های الکتریکی , قفل های مغناطیسی , جرثقیل مغناطیسی , سیستم تعلیق مغناطیس در قطارهای پر سرعت و… کاربرد دارد .

در زمان های قدیم برای بلند کردن همه اجسام از زنجیر استفاده میشد که باعث برهم خوردن تعادل بار می شد ولی امروزه ما دارای روش های آسان تر و ایمن تری هستیم که می توان از آنها به راحتی استفاده کرد یکی از این روش ها همین آهنربا های الکتریک هستند ه میتوان از ان ها برای بلند کردن و جابجایی فلزات که بر پایه آهن هستند مانند تسمه ها , شمش ها , بارگیری انواع میله های فولادی و انواع سازه های فلزی که توسط آهنربای جرثقیل خاصیت کششی پیدا می کنند همچنین در صورت استفاده از گیره و یا زنجیر باعث اتلاف وقت میشود استفاده می کنند .

آهنرباهای الکتریکی در واقع از یک سیم پیچ تشکیل شده اند که با وصل و قطع کردن جریان الکتریکی الکترون ها در یک طرف جمع میشوند و باعث به وجود آمدن جریان مغناطیسی می شوند. واضح است که با کمن زیاد کردن شدت جریان می توان توان نیروی مغناطیسی آهن ربا را نیز کم و زیاد کرد.

مزایای دستگاه لیفت

دستگاه لیفتر مگنت یا استفاده از نیروی مغناطیسی خود قابلیت جابه جایی اجسام فلزی سنگین را بدون جوش دادن قلاب و یا استفاده از زنجیر حمل بار و یا تسمه دارا است این محصول دارای ویژگی هایی سبکی و کم وزنی , کاربرد و عملکرد آسان , نیاز نبودن به برق و باتری و ایمنی بالایی است

در نتیجه در حالت کلی ظرفیت مگنت به سه عامل زیر بستگی دارد:

۱-ظرفیت اسمی مگنت صنعتی

۲- ضخامت فلز

۳- شکل و میزان تخت و مسطح بودن فلز

متریال استفاده شده در آهنربای های الکتریکی

آهنرباها ی به کار رفته در لیفت مگنت از آلیاژ نئودیوم هستند نئودیوم آهنربایی میباشد که که در استفاده در مدت زمان طولانی خاصیت مغناطیسی داشته و از نیروی مغناطیسی آن چیزی کاسته نمی شود همچنین هزینه کمتری نسبت به آهنربای کبالت و ساماریوم داراست.

برای خرید چین بلاک و اسلب گیر ایتال ابزار در خدمت شما می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *